torstai 30. joulukuuta 2010

Back in Lake Worth

Ehei, emme todellakaan oppineet yhdestä kerrasta!!Menimme myös Miamissa Jazz Hostelliin...saman ketjun paikkaan missä yövyimme New Yorkissa!..neljän hengen huoneen varaustamme ei löytynytkään luottokorttiongelmista johtuen ja hetken hermoja kiristeltyämme saimme tehtyä varauksen 8 hengen huoneeseen. Oli tosin hauska huomata, että New Yorkin jälkeen hermo piti nyt paljon paremmin. Yleisilme hostellissa oli onneksi siistimpi kuin Nykissä ja nyt meillä oli jopa oma wc, suihku ja iso peili huoneessa...niin joskin peittona pelkkä lakana, kun huovat loppuivat puljusta, ja yöllä oli vilu! Huonosti tuli nukuttua siis sekin Jazz Hostel-yöt.

No mutta, aamupalalta emme odottaneet juurikaan muuta kuin muroja...New Yorkista oppineina. Mutta ei, me emme saaneet edes muroja!! tarjolla oli amerikkalaisia pannukakkuja ja siirappia+kahvia (ja minähän en juo kahvia!), nam! Kahdesta pannukakusta toinen lensi kaaressa roskiin ja sitten vatsat "killillään" shoppailemaan! Mieltä piti hieman malttaa, koska apurahoja ei ole näkynyt eikä kuulunut ja budjetti alkaa olla opiskelijamallilla :/

Parit releet tarttuivat kuitenkin matkaan, joskaan ei mitään mitä oli tarkoitus ostaa ja olisi oikeasti tarvinnut... Matkustimme bussilla myös kauemmas ostoskeskukseen. Turisti-infon häiskä kertoi matkan kestävän n.25 min. Istuimme bussissa yli tunnin...ei voi Suomi-tyttö käsittää taas :D Noh, mutta aurinkolasit(minulla) ja kengät(Vernalla) kainalossa söimme vielä kököt salaatit ja hirmu hyvät jätskit ja lähdimme takaisin puuduttamaan takapuoliamme bussiin. Olimme TAAS ihan satavarmoja että nyt osataan mennä oikeaan bussiin ja päästään hostellille...noh, bussi olikin ihan oikea mutta päädyimme Down Towniin, eli emme osanneetkaan jäädä ajoissa pois. Sieltä sitten seuraavalla bussilla takaisin ylös ja matka kesti yhteensä reilusti yli kaksi tuntia, huh!! Onneksi kertalippu bussiin maksaa vain 2$ niin ei harmittanut kuin puutunut pylly.

No mutta, eipä lannistanut reissaajaa laiha ostosreissu, lähdimme kaupungille syömään! Sieltä löytyikin koko katu täynnä jos jonkinlaista ravintelia. Päädyimme valkkaamaan pitsaa ja otimme alkudrinkit, saihan niitä tietysti kaksi yhden hinnalla. Varmistimme vielä, että voimme jakaa tarjouksen, eli yksi minulle, yksi Vernalle ja maksamme vain yhdestä. Tarjoilija kysyi, otammeko sen koon joka näkyy juomalistan kuvassa ja me kiltteinä tyttöinä nyökyttelimme...määrää/kokoa ei oltu ilmoitettu mitenkään, lista ei sisältänyt myöskään hintoja). Aikamme odoteltuamme tarjoilija vinssasi pöytään molemmille ämpärin kokoiset Mangoritat(kuva laitetaan jossain vaiheessa taas)!! Voi pyhät pyssyt! Noh, eihän siinä auttanut muu kuin juoda :D Kippasimme pitsat ja juomat naamariin ja saimme laskut pöytään...25$(eli n. 20€)/drinkki ja molemmista laskutettu!!Nyt jenkit alkaa niin riittää!! Vinkkasimme tarjoilijan pöytään ja Vernan napakka äänensävy ja palava katse saivat tarjoilijan luikkimaan kuitti kainalossa korjaamaan asia. Maksoimme siis vain yhdestä ämpärillisestä :) Puolensa täällä kyllä oppii pitämään!

Siitä sitten takaisin hostellille ja nukkumaan lakanan alle (Verna hyödynsi myös pyyhettä lämmikkeenä). Tänä yönä saimme nukkua rauhassa kahdestaan neljän hengen huoneessa, nice :) Aamulla suunnistimme takaisin Lake Worthiin...bussi-> City Trail (tai mikä ikinä!)-> Metro->Tri Rail-> taksi...kyllä meistä on aikamoisia matkaajia kehteytynyt, saatiin jopa kehuja miekkoselta, joka neuvoi meitä juna-asemalla lippuautomaatin kanssa. Hänellä oli kuulemma mennyt aikaa ennenkuin hahmotti systeemin. Ei me sitten kerrottu että pari harhalaukausta mahtui meidänkin reissuun :D

Mutta juu...nyt mennään kaivelemaan mitä löytyy päiväkodin jääkaapista...palataan varmaankin ensi vuoden puolella eli RIEHAKASTA VUODEN VAIHDETTA JA MUISTAKAA TURVALASIT RAKETTIEN KANSSA!

(Loppuun on vielä ihan pakko kertoa elämämme hienoin salaattikokemus. Olimme ulkona syömässä ja tilasimme alkupalaksi Vedge Saladin...se oli sitten jäävuorisalaatin neljännes pilkkomattomana, päällä loraus kastiketta, homejuustoa, pieniä tomaattikuutioita ja PEKONIA! Siis mitä, salaatti on "vedge" mutta siinä on pekonia :D Noh, miten vaan...)

1. Apurahoista sellaista kommenttia sanoisin että mulle ainakin otsakorpi kirjeessään kertoi että 1.1. tulee tilille, eli siis huomenna pitäisi siis näkyä pankkitileillämme.. :) (Onko muuten koulun rahaa tullut teille, mulle ei..)

Sara

2. Otsakorven kirjeessä luki meillä että aikaisintaan helmikuun alussa...ja koulun rahoja ei näy eikä kuulu!! Että silleen...kivasti!!

3. Joo. no täytyy tännekkin kommentoida että suurista lupauksista huolimatta Otsakorven rahaa ei ole tullut minullekaan vielä.. Odottelen mielenkiinnolla heidän s.postivastaustaan.. :D koulun rahoista puhumattakaan. hmph.. ihme meininkiä..